۲۱ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۳۳

معاون سیاسی استاندار اردبیل:

رتبه هشتم اردبیل در خودکشی نگران کننده است

رتبه هشتم اردبیل در خودکشی نگران کننده است

اردبیل - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: افزایش وقوع خودکشی به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی در استان و قرارگیری اردبیل در رتبه هشتم نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز ندائی ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان اردبیل در محل سالن شهید رجایی استانداری با بیان اینکه راهکارهای مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی باید توسط کارشناسان و دستگاه‌های اجرایی ذیربط شناسایی و عملیاتی شود اظهار کرد: رتبه هشتم خودکشی در کنار سایر آسیب‌های اجتماعی نگران کننده است و باید برای کاهش آمار خودکشی در استان اردبیل برنامه ریزی های دقیقی انجام شود.

وی شناسایی دلایل خودکشی را مهم‌تر از جمع آوری آمار و اعداد دانست و گفت: آنچه که برای متولیان برنامه ریزی و کاهش آسیب‌های اجتماعی مهم است علل و عوامل وقوع آسیب‌های اجتماعی است تا با توجه به دلایل موجود برنامه ریزی های عملیاتی نیز تدوین و اجرا شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با انتقاد از عدم همکاری بین دستگاهی در ارائه آمار وقوع آسیب‌های اجتماعی همچون خودکشی افزود: ارائه اطلاعات شخصی افراد آسیب دیده بیشتر مورد توجه نیست و منع قانونی دستگاه‌های اجرایی قابل قبول است اما ارائه آماری که بتوان از روی آن برنامه ریزی کرد لازم و ضروری است.

ندائی با اشاره به آمارهای دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در خصوص خودکشی را درون سازمانی دانست و گفت: این آمار و تحلیل‌ها نمی‌تواند کمک شایانی برای حل موضوع و آسیب داشته باشد چرا که در بین تحلیل‌ها دلایل اقدام به خودکشی در بین افراد مشخص نیست.

وی همچنین به از مسئولین و دستگاه‌های متولی آسیب‌های اجتماعی خواست آمار دقیق به همراه علت اقدام به خودکشی به تفکیک شهرستان، شهر و محله احصاء و برای اقدام عملیاتی در اختیار سایر دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد برای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل خواستار برش دستگاهی سند پیشگیری از خودکشی در استان اردبیل شد و گفت: تا یک ماه آینده باید وظایف تمام دستگاه‌های اجرایی و متولی در بحث آسیب‌های اجتماعی و مخصوصاً خودکشی احصاء و از جلسه بعد شاهد ارائه گزارش عملیاتی از سوی مسئولین برای کاهش آمار اقدام به خودکشی باشیم.

ندائی همکاری ادارات استان با دفاتر تسهیلگری را یادآور شد و افزود: متأسفانه تاکنون برخی از دستگاه‌های اجرایی همکاری خوبی با این دفاتر که مسئولیت تحقیق و پژوهش در محلات آسیب پذیر استان را برعهده دارند را ندارند که امیدواریم در آینده سطح همکاری‌ها افزایش یابد.

وی به تأثیر روانی ویروس کرونا و محدودیت‌هایی که به خاطر قطع زنجیره این بیماری اعمال شد بر روی روان مردم اشاره کرد و گفت: باید متخصصین و کارشناسان حوزه روانشناسی برای مقابله با آسیب‌های احتمالی در آینده برنامه ریزی لازم را داشته باشند و افراد در معرض آسیب را در برنامه‌های حمایتی خود پوشش دهند.

کد خبر 5118647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha